Jaha...

Jag berättade idag för J att jag tycker att en del saker är goda men att jag skäms så otroligt mycket för det. Hon frågade mig inte vad jag tyckte var gott utan sa bara att jag inte behöver tala om det för någon, att jag ibland vågar erkänna det för mig själv är steg framåt. Jag kan säga det till vem jag vill när jag känner mig redo att göra det, ingen press. Jag blev bara lite besviken på att hon inte frågade om det var något särskilt som var gott för jag kände mig lite redo att berätta för henne om en sak jag åt i helgen som jag verkligen blev förvånad över hur gott det var. Jaja, jag får säga det en annan gång. Hon är i alla fall så himla bra! Vilken tur att jag har fått en så bra behandlare. Fast det tyckte jag itne riktigt att hon var från början, då var hon bara dum, korkad, elak, hemsk och hade ett dåligt arbetssätt. Så var det ju säkert inte, det var väl bara det att jag var så sjuk att jag hatade alla som försökte hjälpa mig. Jag var också J:s första patient så hon var inte riktigt van och dessutom kände vi inte varandra. Nu när jag känner henne och framför allt hon känner mig är allt mycket lättare, jag kan vara helt ärlig och vi har väl hittat något slags "samarbete" (hon bestämmer ju men jag litar på henne) så att behandlingen funkar. I och för sig dröjde det länge, ända tills för någon månad sen, innan jag började göra mycket av det hon/vi bestämde men jag har ändå haft stort förtroende för henne nästan sen början. Jag gillar henne verkligen nu (för det mesta, inte idag då hon hade beställt LASANGE till mig till lunch, FÖRBJUDEN MAT!!!) och hon har ju faktiskt räddat mitt liv och gjort det värt att leva!

Idag har jag gjort två roliga saker och varit på kliniken vilket inte alls är speciellt kul men idag var det absolut nödvändigt. Det har varit så mycket jobbigt i helgen...
Imorgon och resten av veckan blir det kul, då ska jag göra den där saken jag inte kan berätta vad det är. Jag mår i alla fall bra av det.

Som jag skrev i förra inlägget, men som ingen svarade på, undrar jag om 53 kg är mycket? Jag kommer nog väga ungefär så mycket (om jag inte redan gör det). Är 166-167 cm lång så jag vet att mitt BMI inte är speciellt högt men i filmen jag såg i helgen vägde de 58 respektive 60 när de var höggravida så jag skulle verkligen vilja veta om min vikt är normal, eller de två gravida kvinnornas för den delen.
Egentligen tycker jag inte om att skriva om sånt här i min blogg men det skulle vara så skönt att veta, att inte gå runt och undra hela tiden och jag är inte riktigt objektiv när det gäller detta så någon "normal" kanske kan vara snäll att hjälpa mig?

Kommentarer
Postat av: mats

Min dotter som är 16 och 1.72 lång väger över 60 kilo men hon är lagom tycker jag. SÅ 53 är INTE mycket.

2008-05-06 @ 00:05:36
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: en mamma

53 är INTE mycket till din längd.Vad bra av dig att du berättade för din behandlare att du tycker att vissa saker är gott nu..och skäms inte.Nästa gång kanske du berättar för henne vad som är gott.Ha en bra dag och njut av det roliga du har framför dig nu i veckan som du mår bra av. Kram

2008-05-06 @ 08:26:41
URL: http://enmamma.blogg.se
Postat av: Madelina

Om det är en sak jag lärt mig så är det att inte ta kändisars/filmers/tidningars exempel som normer. Det är frustrerande, för man beundrar gärna just de människorna och vill se ut som dem. Men försök bara strunta i dem och bara tänk på dig själv och att bli frisk istället. Kolla istället på folk i din omgivning som du beundrar (inte utseendemässigt enbart, utan även till sättet). De flesta jag beundrar är såna människor som skrattar mycket, älskar att ta en glass och njuter av mat. Sån vill jag vara. Vikten borde inte definiera en.

2008-05-06 @ 09:47:06
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: Miste

Inte alls mycket.. Min mamma är 158 å väger väl nåt sånt, strax över 50 iaf, å hon är smal å normal!

2008-05-06 @ 10:13:19
URL: http://mistelaj.blogg.se
Postat av: en mamma

Glömde svara på de du undrade över drinkarna. Ja dottern har haft NutriDrink från alla första början och det har stundtals varit jobbigt med dom men ser att idag tar hon dom på ett annat vis. Hennes vilja är större idag att vilja bli frisk.Har du med drinkar nu?
Kram

2008-05-06 @ 10:35:04
URL: http://enmamma.blogg.se
Postat av: Therese

Jag är precis lika lång som du och väger precis lika mycket också och det är absolut helt normalt och inte för mycket alls, snarare kanske för lite.. läste någonstans att en "sund" vikt för vår längd är runt 58 kg.. och vi kan väga ända upp till 67 kg och ändå vara "normalviktiga".. så 53 är absolut inte för mycket!

Vad duktig du var som berättade för din behandlare förresten, tycker du ska känna dig jättestolt.

2008-05-06 @ 12:25:50
Postat av: mats

Jag tror hon är nöjd med sin vikt eller hon kanske inte direkt tänker i dom termerna.

2008-05-07 @ 00:19:05
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: anonym

Kul att veta att Mats tycker att sin dotter är lagom med 172 / 60kg; dvs en gammal anorektiker som är 172 och nu väger hela 67, skulle du då se som fet?? =,,,(

2008-05-07 @ 08:24:00
Postat av: Tépåsen

Till Anonym: Jag förstår inte? Vem är gammal anorektiker? Vem väger 67 kg?

2008-05-07 @ 19:34:00
URL: http://tepasen.blogg.se
Postat av: mats

Jag förstod inte heller. Anna väger över 60 men jag vet inte hur mycket. Och att jag tycker hon är lagom innebär inte att jag tycker att dom som väger mer är feta. Om det var så du menade...

2008-05-08 @ 00:13:11
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0