Lalala

Bra dag idag! Jag har massa bra saker att berätta så det blir lite kortfattat (hoppas jag) och jag kommer säkert glömma något. Men men:
 
Knappt någon ångest alls trots att jag har ätit salladsbuffé utan att väga upp maten (har inte vägt lunchen sen i måndags nu, det går bättre och bättre!) med sallad, coctailtomater, gurkstavar, några pastaskruvar med pesto för att se om jag gillade det (men tyckte faktiskt inte om, superskönt att tycka att något är äckligt!), lite nudlar (smaklösa så rätt äckliga de också), en liten kycklingfilé, lite keso med någon sorts örtdressing, mangosalsa och MOZZARELLA. Det var tredje dagen i rad nu med någon sorts sallad till lunch och ingen annan dricka än vatten eller lightläsk men jag har tagit en (tunn) macka med lite SMÖR på till luncherna också. Jättegott mörkt bröd med russin i men det är lite jobbigt för jag gissar att det är sötat med sirap eller något sånt och jag har bara ätit osötat bröd de senaste två åren. Äsch, gott är det ju så jag ska inte tänka på det!

En annan god sak är godis som jag har ätit nu på eftermiddagen och ska ta ikväll det som är kvar, vägde upp det men tog dubbelt så mycket som godisalternativet på schemat för jag har inte ätit några mellis idag. Först tänkte jag plocka ur så att det inte blev så mycket men jag ville ju äta allt det jag hade lagt i påsen och jag visste att jag behövde kompensera för mellisarna och lunchen. Men det gör jag så gärna, jag SKA ju bli frisk nu!
Igår till mellis blev det en liten burk Ben & Jerry's Chunky monkey. Gillade inte riktigt, smakade för mycket som flourtabletter med banansmak. Förstår faktiskt inte riktigt den här B&J-hypen; SÅ fantastiska tycker jag inte att det är. Men jag ska testa fler smaker, kanske finns någon jag gillar. Tycker att den där Alaska-någonting verkar rätt god men den finns bara i stora förpackningar så då får den räcka till 15-mellis fyra gånger.

Igår åt jag laxspett till lunch utan att pilla bort någon del av fisken! Det tycker jag var väldigt bra gjort för det har inte gått förut. Men jag åt ute med chefen på min praktikplats och en tant hon känner så det var bättre att itne pilla. Chefen, kan kalla henne B, frågade om jag tyckte att det var gott. Först spred sig paniken och skammen men jag tog mig samman och tänkte efter och ja, det var gott så jag svarade henne ärligt vad jag tyckte. Känns bra att jag gjorde det.

På lunchen idag blev jag MÄTT!!! Har inte blivit det på jättelänge, eller jag har inte vetat hur det ska kännas vilket har gjort att jag heller inte har vetat när jag ska sluta äta. Men idag helt plötsligt blev det bara som att kroppen visste när den inte behövde mer och jag kunde sluta äta utan att tänka på det. Fantastisk känsla! Hoppas den kommer varje gång jag äter nu så att jag kan bli mer säker på hur jag ska äta.
Jag blev faktiskt mätt igår till middagen också men då hade jag följt schemat och blev proppmätt. Nu tänker jag snart sluta med schemat helt om jag lär mig när jag ska sluta äta och ändå lyckas hålla vikten. J vet inte om det och hon vill nog inte att jag gör det än men jag känner mig ganska redo och då tycker jag att det är bättre att köra på, innan det vändet eller kommer något bakslag.

En viktig sak som hände i eftermiddags: jag solade. Låter kanske inte särskilt speciellt men jag hade bara på mig en kjol som jag vek upp långt och ett vitt linne som jag också drog upp. Man (mamma, pappa och lillasyster) såg alltså både min MAGE och mina LÅR. Jag drog ner linnet lite när de kom ut men de såg ändå (tror i och för sig inte att de kollade men det var synligt så om man ville se så gick det). Jobbigt men i sommar ska jag faktiskt BADA och visa mig i bikini så det är lika bra att börja träna på det redan nu! Det är också lättare om jag har lite färg innan jag visar hela kroppen.

Nu till en grej jag skulle bli så oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig med!
Jag har oftast inte så svårt för att prata med människor, inte i början i alla fall. Men när jag är med B har jag INTE EN ANING om vad jag ska säga! Känner mig så klumpig, i vägen och framför allt osocial och konstig när jag inte har en enda sak att säga eller fråga om. Det står helt stilla i huvudet och det enda jag kan tänka är "men kom på något att säga då! Säg något, idiot!". Hon pratar inte med mig heller direkt, eller hon börjar men dum som är har jag inget att säga! Det här är illa för B pratar MYCKET med ALLA! Men med mig går det liksom inte. Hon är lite drygt trettio år och hennes stora intresse är hästar och det gillar jag också men jag är inte duktig på det än och kan därför inte komma med några smarta frågor eller kommentarer och inte heller delta i hästdiskussioner.
SNÄLLA, SNÄLLA!!! GE MIG TIPS PÅ VAD JAG KAN GÖRA OCH PRATA OM!!! JAG VILL SÅ GÄRNA LÄRA KÄNNA HENNE FÖR HON VERKAR TOPPEN OCH JAG VILL INTE VARA SÅ HÄR KONSTIG MER!!! TACK PÅ FÖRHAND!!!

Lite förydligande: B verkar inte ha så mycket att säga till mig heller, så det blir mycket jobbiga tystnader... Jag skulle vilja att jag kunde bara få i gång en konversation mellan oss, att hon såg att jag faktiskt vill prata med henne. Att jag kan vara pratsam, rolig, tillföra något...

Kommentarer
Postat av: Madelina

Låter som du jobbar på riktigt bra! Så härligt. Jag blir faktiskt avundsjuk på den där mättnadskänslan- jag når liksom bara proppmätt eller osäkerhet kring vad jag egentligen känner. Trots att jag vet att jag borde nått mättnaden efter som jag äter normalportioner och ibland mer än så... Vem är B? Förlåt om jag missat, jag har ju inte följt din blogg så länge. Det sociala har jag också haft svårt för. Enklaste tipset är kanske att inte försöka så mycket. Människor gillar att få prata själva ibland, så lyssna och försök bara hänga med, så kanske det går av sig själv. Jag hade alltid enormt svårt med ögonkontakt också, så om det gäller dig så är det en annan sak: undvik inte ögonkontakt utan våga nå ut. Hoppas det blir bra för dig. Ha en trevlig kväll!

2008-05-10 @ 17:49:57
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: Madelina

Gud, jag måste ha missat precis det lilla stycket ju! Läste allt både ovanför och nedanför... Var förmodligen det där "MÄTT" som drog blicken neråt;) Superbra av dig att erkänna att det var gott!! Kram

2008-05-10 @ 18:05:10
URL: http://livsaptit.blogspot.com
Postat av: mats

En bra sak kan vara att fråga om saker som hon kan något om, tex. hästar. Att fråga visar ju också intresse. Prova med det. Det gör inget om man redan vet svaret - bara får igång ett samtal. Kram

2008-05-10 @ 18:16:39
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: en mamma

Du jobbar på bra. Vad härligt. Ha en bra söndagkväll. Kram

2008-05-11 @ 17:13:14
URL: http://enmamma.blogg.se
Postat av: linnéa

Way to go :D !

2008-05-12 @ 20:15:44
URL: http://flyfranallt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0