Jag vet...

...att alla är unika men jag vill vara det på ett positivt sätt, jag vill vara en sån person man kommer ihåg efter att man har träffats en gång. Och eftersom jag aldrig kommer vara den roliga, den sociala, den trevliga, den snälla, den duktiga, den snygga/söta/vackra, den med bra klädsmak eller någonting sånt återstår bara en sak: den smala. Jag gör mycket för att bli smal igen, fuskar och ljuger. Det är hemskt för samtidigt vill jag ju inte men jag vet inte hur jag någonsin ska kunna bli nöjd med mig själv. Kommer jag kunna det?

Kommentarer
Postat av: Y

nej inte med hela dej, och inte med allt. ingen är det. den som säger att den är nöjd med allt med sig själv ljuger eller är sjuk.

det är precis därför man ska uppmuntra att se det som är bra, vara nöjd med det, sätta upp rimliga mål och gränser. glädjas över det lilla.

att vara unik, att bli sedd. jag tror att det blir man framförallt genom att vara sig själv. inte genom att försöka för mycket. inte genom att hitta på en stil, ett sätt eller ett yttre. de flesta ser snabbt igenom sånt.

2008-02-28 @ 23:59:57
URL: http://anorexiapappan.bloggagratis.se
Postat av: Yenka

Jag kom ihåg dig efter första gången jag läst din blogg, du gjorde intryck på mig från första början. Och jag har inte sett hur du ser ut så du har något annat som gör att man lägger märke till dig och kommer ihåg dig! Du behöver inte svälta dig själv för att vi ska lägga märke till dig! Du har en otrolig förmåga att uttrycka dig och fånga andra - varför inte låta det vara sidan du visar upp för andra och som de kommer ihåg dig för?

Kämpa på nu!

Yenka

2008-02-29 @ 17:06:14
Postat av: S

Håller med om Yenka. Fastnade efter första gången jag läste din blogg. Det är något med dina ord, ditt sätt att uttrycka dig. Sånt säger rätt mycket om en människa, oavsett om man är bra eller dålig på att uttrycka sig IRL.

Du kommer aldrig att bli sedd av alla. Det finns alltid några som lägger märke till en och som bryr sig, oavsett vem man är och hur man ser ut.
Men oavsett hur smal eller tjock du är så kommer det också att finnas någon som INTE tittar på dig, och rätt så många som lägger märke till dig en stund, och sen går vidare utan att tänka på dig mer i resten av sina liv. Det är likadant för alla, och inte något man kan göra något åt, faktiskt.

Jag tycker att det är skitbra att du försöker försöka bli bättre! När du tagit dig ur skiten så kommer du att upptäcka mer av dina bra sidor. Folk kommer lägga märke till dig då också, vissa mer, vissa mindre, vissa inte alls. Skillnaden mot nu är att du slipper misshandla dig själv i onödan. Du kommer må bättre.

2008-02-29 @ 19:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0