En ny blogg (bland alla andra)!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Som sagt, första gången jag skriver ett blogginlägg. Det här blir ganska tråkigt eftersom det är första gången men när jag har kommit igång lite hoppas jag att det blir roligare. Och jag hoppas så klart att jag i alla fall får några läsare! 
Jag tror att dagens förmodligen enda inlägg får handla lite om mig, så, here we go:
jag är en snart sjuttonårig tjej, bor med mina föräldrar och två systrar i en stor villa, har ett par intressen som jag dock inte vill avslöja här, åtminstone inte än för jag kommer att skriva om just det som står högst upp; mina outtalade tankar. Så för att hålla mig så anonym som möjligt kommer jag försöka att inte nämna några namn, platser eller annat som kan tänkas avslöja mig (om jag får några läsare, alltså).
   I alla fall; jag har och har haft den sjukdom i två år som så många andra tjejer (och killar) har som gör att man varken vill eller klarar av att äta, får outhärdlig ångest, går ner mycket i vikt, bara tänker på hur man ser ut, vad man äter och hur man bäst ska slippa att äta eller undvika en eventuell viktuppgång efter att något har kommit ner i magen. Jag tror att de flesta vet vilken sjukdom jag menar men jag tänker inte nämna namnet på den, av två orsaker: 1. Jag har väldigt svårt att säga det, tycker inte om ordet, antagligen för att jag fortfarande inte riktigt vill erkänna att jag lider av det. För lider, det gör jag. 2. Jag vill inte att bloggen ska vara en av alla de bloggar som kommer upp om man söker på sjukdomen på sökmotorer för att jag vet av egen erfarenhet att man dras till likasainnade och jag är inte ute efter att komma i kontakt med fler kaloriräknande sjuklingar.
Jag vet att det finns hur många bloggar som helst av den här sorten men jag ser det mest som ett sätt att få ur mig mina tankar, målet är inte att få så många läsare som möjligt även om det också skulle vara roligt:)

Japp, det var en liten presentation av mig. Jag ska försöka skriva så ärligt jag kan utan att avslöja för mycket. Jag kommer inte använda bloggen som matdagbok (även om det kommer smyga sig in lite grann ibland). Så om du vill läsa de djupaste och hemligaste tankarna ev

Kommentarer
Postat av: Y

Va kul ! Att du startat upp en egen blogg alltså.
Jag och många som läst dina kommentarer på min blogg kommer att läsa Dig.
Fundera inte så mycket på vad du ska skriva. Fortsätt och skriv sådär som du gjort "hos mig", reflektioner, tankar, osv.
Du behöver inte berätta ditt livs histora (om du inte vill alltså).
Det ordnar sig nog - låt inte bloggen bli en stressgrej - känner du inte för att skriva - gör det inte då.
Känner väldigt - väldigt - stor respekt för det du skriver om att du inte vill ha kontakt med kaloriräknande sjuklingar.. Du är så klok att jag ..bli lite matt. Men.. jag har lagt dig som länk hos mig - den tar jag bort bums om du inte vill att den ska va där - låt mig veta isf.

2008-02-16 @ 21:23:06
URL: http://anorexiapappan.bloggagratis.se
Postat av: antigone

Hej där!
Välkommen till bloggelibloggandet!
En bra ventil för mig så jag hoppas det kan bli det för dig med!
Kram

2008-02-16 @ 22:28:38
URL: http://www.antigone.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Kollar in hos anorexipappan from time to time och kommer säkert att kolla in här ibland också! :)

Lycka till med bloggandet! Håller med ovanstående
att det är så klokt och insiktsfullt av dig att skriva att du inte vill ha kontakt med andra sjuklingar! I like it! :)

Sara

2008-02-16 @ 22:34:53
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Anorexiamamma

Jag kommer också att kika in.
Alla har vi samma mål och det är bra att ha sällskap på vägen.
Kramar

2008-02-16 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0